mitt 2009

Kanske en anings förtidigt, men inte heller en dag försent. Hittade denna lista hos min absoluta favvo inom chiclit bland svenska författare och det är även min favoritbög, Mats Strandberg :)

Årets bedrift:
Att jag inte gett upp. Trots all jävla skit som hänt det senaste halvåret, så har jag vägrat svika mig själv och aldrig gett upp. Jag är så phucking bäst att ord knappt räcker till! 

Årets bittra:
Att något man trodde skulle vara förevigt kan dö på bara några dagar. Att känslor förändras och att hjärtan slutar slå för det man trodde var rätt.  

Årets bästa semester:
Står mellan två olika - New York med L och hans familj, totalt jävla oslagbar stad och så mycket fantastiskt att se och uppleva. Men bästa måste nog vara Barcelona med Natti och Naddi, de tio dagarna kommer gå till historien!  

Årets nytillskott:
Moa, vidare beskrivning behövs nog inte<3

Årets förlust:
Mitt samboskap, måste det nog bli. 

Årets vuxenpoäng:
Att jag bor, lever och bossar över min egen lägenhet! Pysslar ihop detta med heltidsplugg, extrajobb och allt annat som vardagen också innebär. + att jag har medlemskort i nästan alla matbutiker!

Årets fysiska förändring:

Ja, på insidan så skulle jag väll säga levern. Men på utsidan så blir det väll alla kakkilon som rasat bort.

Årets nya kändisförälskelse(r):
Erik Hassle, Katerina Janouch, Kate Perry, Lady Gaga

Årets mest gåshudsframkallande låt:
Kate Perry - Thinking of You, Kings of Leon - Use Somebody/Sex on Fire, Alla Erik Hassle!!

Årets läsupplevelse:
Att hitta min egen erotiska novell i Veckorevyn!!/ Svenska kvinnors hemliga sexuella fantasier, av Katerina Janouch och hitta mig själv bland tackorden! 

Årets insikt:

Att jag är phucking jävla bäst och I will Survive!

Årets tv-besatthet:
Californication, tror jag aldrig sett en serie så snabbt. Samt Big Love, L Word och som vanligt SATC.

Årets fest:
Inflyttningsfesten/min 20års fest, som började bra - men slutade med att folk grät, folk var mongon, och jag som asbölar och kokar 15 korvar som jag tvingar pojkarna att äta upp, och därefter däckar jag själv i soffan, sittandes. (helt ärligt så har detta året varit sämsta feståret, och en jävla tur är väll det...)


Sen la jag även till några fler:

Årets äntligen:
Jag har kommit på vad jag vill intrikta mig inom Sexologyrket - HIVprevention! Både nationellt och internationellt. Jag vill främst rikta in mig på ungdomar, med information, kunskap om vad det är och hur man skyddar sig!

Årets mest oväntade:
Att man aldrig ska ha fördomar och förutfattade meningar, för rätt var det är så händer det något, och alla ens fördomar bara poff - försvinner, och man inser att en människa man trodde skulle vara hemsk, kan vara helt underbar!

Årets bästa evenemang:
Bokmässan i Göteborg, helt oslagbart! Alla fina författare man fick chansen att träffa, dyrka, prata med och berömma, däribland Mats Strandberg. Alla böcker jag införskaffade, uppskattar runt 35-40...

Årets bästa köp:
Utan tvekan, min fina rosa lilla Citty! Bästa minilaptopen ever.

Årets bästa beslut:
Att jag började plugga, jag fick gå fyra asspännande kurser, fick träffa Moa + att jag kom på vad jag vill syssla med inom sexologiyrket!

Årets stora glädjeämnen:
mina fina vänner, vad vore jag utan er?!<3


Finaste Mats, efter att jag nervöst försökt få fram hur mycket jag dyrkar denna man!<3

5 kommentarer
Jenny

Bra sammanfattning. Rätt ok år om du frågar mig, men 2010 blir bättre:-) Man blir ju lite nyfiken på vem/vilka personer du dömt på förhand och sen kommit på att den/dem är bra iaf ;-)

Linda

Tror fan 2009 sög, desto större anledning till att 2010 kommer rocka som fan! :D

Jenny

Bra summering, låter som ett helt ok år i mina öron även om du haft några tunga dippar, men 2010 kommer bli bättre. Blir ju lite nyiken på vem den/de som du tänkt så om men sen ändrat dig om.



Kram

Jenny

Låter som en bra summering tycker jag även om du haft några tunga dipp. Nästa år kan bara bli bättre.

Nyfiken så klart på vem/vilka du ändrat uppfattningen om...har gjort samma som du flera gånger ;-)

Mats Strandberg

Tack för snälla ord!!! Här är mina svar på dina tilläggsfrågor:



Årets äntligen:

Börjat lära mig att gilla läget som singel på riktigt. Kanske dags när man är 33?



Årets mest oväntade:

Låter kanske konstigt men jag är faktiskt förvånad över hur många riktigt bra vänner jag har. Det har visat sig under 2009.



Årets bästa evenemang:

Säger också bokmässan!!!



Årets bästa köp:

Är så kär så kär i min iPhone. Det börjar nästan bli lite obehagligt.



Årets bästa beslut:

Att jag skulle jobba lite mindre. Var helt slutkörd efter att ha skrivit Halva liv, och en massa skit som hände under 2008. Och kände att fan, jag kan unna mig att vänta in att få tillbaka lite energi.



Årets stora glädjeämnen:

Vänner, Spotify, Arrested development.