fredade zoner för hbt-personer!

Någon mer än jag som läste artikeln i metro idag som handlade om fredade zoner för hbtpersoner?! Tanken kanske är fin, men någon mer än jag som ser djupare på det hela och blir både förbannad och förtvivlad?

Meningen med fredade zoner är att HBT-personer ská ha diverse inrättningar, som är just för hbt-personer. För tillfället finns det: öppna förskolor, fritidsgård, venhälsa och lite andra rådgivningsplatser. Nu vill man även öppna äldreboende för hbt-personer. På det sättet ska det finnas fredade zoner för hbt från vaggan till graven. Det ska alltså vara platser för t.ex. homosexuella, där de slipper jobbiga situationer där folk tar för givet att de är heteros.
- De seniorer som vill öppna älderboenden för just hbt är för att de ska slippa leva i garderoben och våga komma ut, på riktigt! De anser att många levt gömda i heteroförhållanden hela sin liv, och nu som gammal ska kunna få en chans att komma ut bland flera likasinnade!

Enligt min åsikt är det bland det dummaste jag hört på länge. Jag förstår att man anordnar specifika vårdgrupper, temakvällar. pridefestivalen, diksussioner och debatter. Öppnar folks ögon och sprider kunskap!
 - Men att man vill ha förskolor med bara hbtmänniskor och ålderdomshem med bara hbtgamlingar?! Det är i mina ögon att skapa egna sprickor mellan sig själv och samhället. Genom att just öppna dessa ställen, så särar man ju på hbtmänniskor från heteromänniskor. Och hur fan ska man kunna få ett gemensamt samhälle där alla har samma rättigheter om man hela tiden vill flytta ut vissa grupper ur den stora massan?!


puss puss//en lycklig caro<3
3 kommentarer
Jelly

håller med dig caro! :D

<3

Daniela

Mm det är skit jobbigt, lite komplicerad situation.

Tänkte faktiskt på dig idag, måste skynda på mig med fantasierna. =)

Ja det gick hur bra som helst :) vad har du gjort idag? pussar

jessica

ja det är helt rätt carro!