Jag har inte råd med ett samvete!

Kom precis hem från en riktig storhandling med sanna, det blev det istället för shopping i stan. Men visst kan det ju vara kul att handla mat också? Vet inte hur stor koll ni har på hur köttpriserna ser ut, men sen diskussionen om hur grisarna mår i sverige, och hur de mår i danmark mår, så har köttpriserna sänkts rejält, iaf på grisköttet från danmark. Politiker går i taket, har gjort frågan om just grisar och hur de mår till en eu-fråga som kan komma att avgöra mycket i valet av politiker som röstas fram, med andra ord - stor ramaskri över lite djur och kött!
Kalla mig synisk och elak, men jag har varken råd eller lust till att känna större medlidande för grisarna! Just nu hurrar jag istället över uppståndelsen och glädjs på något konstigt vis över att mediacirkusen blivit så pass stor, för köttet har ju blivit så pass mycket billigare!

Visst, självklart skulle jag vilja att alla slaktdjur mådde bra under sitt liv innan de hamnade under köttkniven och sen på våra tallrikar. Att de också fick leka på små gröna ängar och leva med sina små djurbebisar. Men mjaa, jag har helt enkelt inte råd till det. Så länge ekologiska varor är svindyrt (haha) så får jag med wannabe-dåligt-samvete köpa mitt billigare kött från grisar som levt ett dåligt liv. Samtidigt som jag vill ha dåligt samvete och tycka synd om djuren som står i små trånga bås och lider, så är det en röst inuti mig som ändå säger - "djur är kött, kött är mat!!" Vilket säger sig själv vad jag tycker om vegeterianer?! ;)

Men vad tycker ni? Bojkotta Danmark för att deras grisar får lida, eller hurra över att fläskköttet blivit superbilligt?!

2 kommentarer
Sophia

GE MIG MERA KÖTT!

KÖTT ÄR BRA!

KÖTT ÄR BÄST!

Jesper

Hej Car0



Det vi behöver är Belgian blue kött, man ska mata djuren tills dom blir smäll feta sedan så slaktar man dom. Eller inte !!!!!!