Bedragen!

Har precis läst ut en av de bästa böcker jag någonsin läst, och med tanke på hur många böcker jag läst under mina år, så förstår ni hur bra den är?! Boken är skriven av min favvofavvofavvo Katerina Janouch och handlar om barnmorskan Cecilia, fyrabarnsmamma som kämpar för att få vardagen med nattjobb, barn, maken John och allt vad hemmet innebär att gå ihop. En kväll ringer det på dörren och utanför står Simon, en kille som påstår att han är Johns son... En ny familjemedlem ansluter sig samtidigt som John åker iväg på ett jobbuppdrag, vardagen måste gå runt och Cecilia får ensam ta hand om en rad olika saker som sker. Händelsen påverkar Cecilia mer än vad hon vill och hon dras in i händelser som får henne att bli osäker på både sig själv och sin relation med John. Det ena leder till det andra och mer och mer kommer fram. Är Simon lika snäll och oskyldig som han verkar? Och är Cecilia och Johns relation lika stabil och trygg som hon alltid trott?

Jag vill inte skriva mer än så, det är så lätt att man skriver för mycket och avslöjar avgörande detaljer. Men boken är så bra, och verkligen läsvärd. Den är på nästan fyra hundra sidor, men är så bra skriven att det man aldrig vill att den tar slut. Jag har läst den fram och tillbaka till jobbet i en vecka nu, och en resa som tar 30min, känns som tre sek. Den är spännande, rolig, sorlig, fantastisk och hjärtgripande! Vill du ha en bra bok som har allt - läs den här!

puss puss//en lycklig caro<3
1 kommentar
em

Tävling i min blogg, ska lotta ut en likadan inpackning som jag skrev om innan idag. Den är sjukt bra och luktar hubba bubba blandat med jenka. Helt underbar! Det enda du behöver göra för att vara med i tävlingen är att skriva en kommentar om varför just du vill ha det, i det här inägget: http://emelojs.blogg.se/2009/march/aussie-3-minute-miracle.html LYCKA TILL!