samtal över en kopp kaffe, och så mycket mer.

Blev en liten paus i pluggandet över en kopp kaffe. Det ena ämnet efter det andra ämnet bockades av, och efteråt känner jag mig en anings tom. Jag har alltid sett mig själv som allmänbildad, koll på det mesta, de flesta hästar hemma och intelligent. Men mja, efter dagens kopp kaffe känner jag mig mest tom i huvudet och rejält slagen på fingrarna! Fan det finns inget värre än att känna sig intellektuellt underlägsen någon annan människa. Jag försökte komma med inlägg, flika in mina egna tankar och åsikter, men framställde mest mig själv som om jag hade samma iq-nivå som en barbara. Och samtidigt kan jag inte låta bli att njuta av situationen, kan jag inte vara bäst på ett ämne, så njuter jag istället av att bli upplyst och fullproppad med ny information. Någon mer än jag som kan känna samma sak?

Lite av de ämnen vi hann gå igenom:
- politik rent allmänt
- alliansen vs rödgröna blocket
- lars ohly
- mona sahlin
- fra
- reclaim the city
- kyrkovalet och varför det är bra att betala skatt till kyrkan?
- religion rent allmänt
- leif pagrotsky
- smu-scouter
- scouting rent allmänt
- kommande val
- demonstrationer

Någon mer än jag som blir lite matt i huvudet bara av att se på ämnena?!
0 kommentarer