givande timmar.

Åh, jag känner mig alltid så lycklig efter min kvällskurs på onsdagskvällarna. Man sitter där tillsammans, alla är där av olika anledningar och med olika kunskapsgrunder - men alla vill lära sig och tycker det är intressant. Åh, det är så stimulerande med sådana föreläsningar när föreläsaren och klassen liksom samspelar, den ena vill lära ut och den andra vill lära sig! Dessutom tas det alltid upp saker som jag vill lära mig, och som jag tycker är intressant! Idag handlade det bland annat om olika sätt att behandla HIV-smittade, först hur det gick till i ett rikt land som Sverige, och sen andra delen handlade om hur det går till i ett fattigt land som Kenya. Riktigt intressant att se hur det går till i olika delar av världen.

Och återigen vill jag bara packa en väska och åka ut i världen för att lära ungdomar om sex, kärlek, hur viktigt det är att skydda sig och rätten till sin egen kropp!
0 kommentarer