därför älskar jag L Word

Har legat och dreglat, skrikit, applåderat, fnissat och dreglat lite mer över min favoritserie L Word! Är inne på fjärde säsongen nu och det är så sjukt bra - vill aldrig att det ska ta slut!



Förutom att det rent allmänt är en riktig kickass-serie, så finns det vissa egenskaper som gör att jag fullkomligt rådyrkar vartendaste avsnitt, alla medverkande och personer som skapat denna underbara serie!

  • Serien tar upp HBT-frågor i alla möjliga former och applicerar dessa på vardagliga sammanhang - på detta löjligt enkla men superviktiga sätt blir det enklare för tittarna att ta till sig och få upp ögonen
  • Serien består till 90% av just lesbiska kvinnor - snacka om att öppna ögon, höja toleransen och sprida kärlek!
  • Visar och berättar mycket om garderobssituationer - väldigt inspirerande och viktigt då människor världen över kämpar med detta dagligen!
  • Det är sexigt, naket, öppet, provocerande och normbrytande! Regnbågsfamiljer, transsexuella, otrohet och mängder av olika sexuella mönster
  • Viktigaste av allt - all kärlek är bra kärlek<3

+ att det tillkommit en ny tjej i gänget, och hon är så vacker att jag blir tokig!





ps. har ni sett denna underbara och sexiga serie? Vad tycker ni, älskar ni det lika mycket som jag? Eller är ni fortfarande små vilsna guppys som ännu inte upptäckt L Word?

1 kommentar
Wysteriia

Jag har faktiskt inte sett den där serien! Får kanske spana in den när jag har lite tid över ;D