hepatit c.

Jag träffade en gammal kurskompis idag, vi läste HIV - med individen i fokus ur globalt perspektiv, förra hösten. Han har både HIV och Heptit C, och har nyligen blivit klar med sin behandling för Heptit C -
- som var på 48 månader!! (4 år, min var på 6 mån)

Han berättade att i många fall är en behandling mot Heptit C värre än den behandling som personer med HIV får gå igenom. Och när man tittar på dessa olika sjukdomar så finns det väldigt många likheter, att de liksom är uppbyggda på liknande sätt.

Och det blev lite som en utankroppsupplevelse, för hans liv är så otroligt olikt mitt och vi tillhör helt olika generationer och bakgrunder. Men vi har ändå en nämnare gemensamt. Och på något sätt älskar jag mig lite mer för att jag klarade min behandling så jävla bra.
0 kommentarer