ego-kontrakt

Jag tillbringade hela kvällen igår med att läsa, se på bra serier, skriva, lyssna på musik och bara allmänt vila. Ingen stress, inga måsten, utan bara lugn och ro - så skönt. Detta gjorde att jag även skrev ett ego-kontrakt!Jag radade upp alla grejer som jag måste tänka på att hålla mig till, både fb, under och eb. Allt från att bara ta extra jobbpass när jag orkar, äta riktig frukost och middag, till att våga säga nej till saker jag inte vill göra.

Jag börjar sakta inse hur jäkla värdefull jag är och sätter mig själv nu i första hand på alla plan, eller jag ska iaf försöka göra det. Dessutom ska jag börja ta en dag i taget, inte förutse något och inte heller planera in för mycket. På ett sätt är detta jäkligt nyttigt för mig, att liksom ha en "riktig" anledning till att tvingas stressa ner!


ego
0 kommentarer