starstruck

Under mitt andra jobbpass idag ute i Sollentuna så såg jag Linda Skugge, och ja, jag såg henne bara. Jag vet att jag har en tendens att överdriva och säga att jag träffat, och ibland så pass långt att jag känner... Men inte i detta fall, jag blev riktigt starstruck och kom på mig själv med att stirra!

Och jag förstår inte varför, jag har träffat henne ett dussintal gånger under alla bokmässor, men nu när vi inte befann oss i Göteborg, utan på en vanlig ica i sollentuna, så blev det mer "på riktigt" och "live" - så jag blev starstruck!

Jag vet att många (mestadels män) kallar henne feministfitta och dylika saker, och jag kan själv medge att när hon gick ut med att inte längre vara feminist, och sen bli moderat - så slaknade jag rejält för henne.
 - Men samtidigt, hon var en sån jäkla stor förebild för mig när jag var 12-13, jag slukade allt hon någonsin skrivit och jag bara dyrkade henne!




ps. dessutom har hon gjort jäääävligt mycket för unga tjejer i Sverige, ett ord - Fittstim!

1 kommentar
Jenny

Hur kan man säga att man inte längre är feminist??? Att vara feminist är ju att tycka att män och kvinnor är lika mycket värda.



Jag har oxå sett Linda, på IKEA i Barkaby. Hennes dotter drack Eldoradofestis hehehe.