doctor, oh doctor

Hade nyss ett läkarsamtal, dels lite gnäll från deras sida då jag inte hunnit gå dit och ta en vaccinkur (ej svinis!), och sen en jäkla massa gnäll från min sida. Är så glad att Brorsan sa åt mig i somras att jag var tvungen att tuffa till mig, ställa krav och se till att jag får den behandling som jag förtjänar som patient. Innan det samtalet så vågade jag knappt ringa och när jag väl pratade med någon så var jag ändå så knäckt att jag inte visste vad jag skulle säga...

Men iaf, kvinnoskapet på andra sidan luren påpekar slött att jag är uppsatt på en "väntelista" i Mars!! Trots att jag för flera veckor sen krävde att bli framflyttade till första bästa möjliga tid i januari, vilket den sköterskan jag pratade med då skulle ha fixat, något som nu inte hade skett!
- jag försökte på så snäll nivå som möjligt förklara att jag minsann blivit lovad en tidigare tid, och jag ska ha ett fysiskt möte - och tadaa! Hon hade precis fått in en avbokad tid - på fredag!

Så fredag, då jäklar är det jag som tar med mig la familia och åker på möööööte! Känner mig jäkligt bra, få fram ett möte från Mars till om bara fyra dagar, det är vad jag kallar succé! Måste då tillägga att läkaren jag har ligger på topp-tre-listan inom sitt område, bland hela Sveriges läkare. Så han är ju inte direkt tillgänglig överdrivet mycket...

2 kommentarer
Sophia

Möööte! Har du bjudit pappa? Han giller ju möööten!

=)



Jenny

Bra brorsa du har:-) Lycka till på mötet!