fruktchock

Då vintern vägrar ge sig och det blir mörkt redan vid fyra, så är man ju inte överdrivet pigg. Försöker motverka detta genom att inviga min nya älskade mixer, och gjorde en supergod smoothie! Kan kanske vara något som tillhör sommarmånaderna, men jag dricker det gärna året om. Supernyttigt, fullproppat med massa viktiga ämnen och det går så fort att göra!

mina bästa smoothietips:
- använd max två kiwis om du bara ska göra till en person, annars är risken stor för en miniallergichock då kiwin är en såndär frukt som vi vanligtvis är överkänsliga mot
- all såndär frukt som är för möschlig för att äta som den är - släng ner i smootiemixern! Det märks inte att kvaliten inte är den bästa i en smoothie
- köp aldrig smoothies på Tullys! Det var bara jag bland de anställda som diskade behållarna, så dom innehöll alltid en jäkla massa mögel...
- jag brukar alltid blanda färsk och fryst frukt, samt juice/nyponsoppa/youghurt
+ att jag inbillar mig att ju fler sorters frukt och bär man har i - desto nyttigare är det! Men det är ju en smaksak :)


Min eftermiddag i ett nötskal - senaste VR och smoothie gjord på päron, kiwi, björnbär och jordgubbar!

0 kommentarer