kamera.

Idag har jag utforskat ett nytt område - teknikens värld. Jag är inte teknisk och jag kan ytterst lite - alla mina tekniska varor i hemmet är köpta efter dess färger:
husgeråd: allt är mörkrött från OBH Nordicas Chiliserie
mobil, dator och kamera: babyrosa

Men då min kamera gått sönder tog jag mod till mig och inhandlade en ny, helt själv! Och det gick över förväntan, även om jag gick vilse i butiken tre gr och slutligen desperat bad om hjälp:
C - Jag behöver en kamera, är den här bra?! (pekar på den absolut billigaste)
S - Nej, inte ett dugg. Du får det du betalar för... Lägg till 200 och du får bla bla bla bla istället (pratar massa tekniska termer)
C - Paus! Jag kan ingenting, så liksom ge mig bara en bra och som är enkel!
S - Ooooookej. Här har vi en bra, med bla bla bla.
C - Tagen!

Han insåg ganska snabbt att han förhandlade med en blondin, så jag lät stolheten svikta, försöka hänga med i snacket som han ganska snabbt sänkte till mongonivå, han började han prata i termer som titta-på-bilden-knappen... Men det blev till slut en kamera, icke rosa och ganska ful, som jag nu måste lära mig.
0 kommentarer