svärmödrar

När man är tillsammans med någon väldigt länge så blir det ju ganska naturligt att man kommer nära ens partners familj.

Men när kärleken sedan tar slut, varför måste det gå ut över familjerelationerna? Helst av allt skulle jag vilja att det bara funkade, att jag skulle kunna ringa hans mamma för en fika, eller åka och hälsa på hans syster - för varför ska dessa fina relationer gå i kras bara för att han dumpade mig?
- helt ärligt så tänker jag nog mer på dom, hur mysigt och roligt vi hade och hur mycket saker vi hade kunnat göra, än vad jag någonsin tänkt på honom. Helt enkelt för att jag saknar familjen men absolut inte honom.

Det där med gamla familjer man tyckt om är ett ganska sorgligt kapitel, och det är inte bara jag som tänkt i dessa banor - flera av mina närmaste vänner känner exakt samma sak med sina ex och hans familj. Varför kan det inte bara funka som man vill?

0 kommentarer