trött.

I tisdags tog jag det som blev mitt näst sista provsvar, jag har två sprutor kvar och exakt 18 dagar kvar av tablettätande - ett läkarbesök kvar och sen är jag helt frisk. FRISK!
- frisk mot en äcklig jävla knarkarsjukdom som satt sig på min lever, åker runt i mitt blodomlopp, sabbat mitt humör, min aptit och klippt flera vänskapsband.
 
Men även om jag är stark, stark som ett jävla berg eller åskoväder så är jag trött, så fruktansvärt jävla trött. Jag är trött på misslyckade provtagningar för att min arm är för sönderstucken, trött på jaga läkare och provsvar, trött på folks frågor och omtanke, trött på att äta tabletter, trött på att inte få supa, trött på provsvar och längtan, trött på att ingen förstår hur det känns.

Jag grät bakom mina solglasögon på väg hem från provtagningen, så tyst att ingen skulle höra och med Robyn på högsta volym i öronen. Fy fan vilken killer-känsla det kommer bli när detta är över. Och jag ska fira med kärlek, fina vänner och en bacardi breezer watermelon.
0 kommentarer