doctor, oh doctor

Läkarebesöket gick strålande och jag älskar min läkare! Han är så fin, rolig och lyfter ner det på en allmän nivå så att man hänger med på vad som egentligen sker i min kropp.
- han var glad, löjligt glad och positivt förvånad över hur pass bra jag mår! Han kunde inte riktigt förstå hur min kropp och psyke hanterat hela detta med sjukdomen och biverkningarna så bra - jag är så bäst! 

Egentligen skulle jag kunna avsluta behandlingen imorgon, så pass frisk är jag! Men då hepatit c har den funktionen att viruset kan "gömma" sig i kroppen, finns det nu en risk på 25% att det skulle kunna komma tillbaka - vilket skulle kunna leda till att de måste "lägga på" ytterligare behandling på kanske 48 veckor...

Så jag fortsätter med behandlingen hela vägen ut, och sen jävlar i min lilla låda är jag helt klar med den här sjukdomen!

0 kommentarer