work.

Söka jobb, vilken jäkla press det är egentligen. Att på bara några få meningar sälja in sig själv, övertyga och bekräfta att man är allt och lite till som företaget är ute efter. Ganska läckert, dvs om man har den starka övertygelsen att man kan klara av vilket jobb som helst.
Jag har den övertygelsen och jag söker allt utom arbeta med djur. Det vore inte rättvist för de stackars djuren att få mig som övervakare, eftersom jag har noll intresse, empati eller engagemang.

Helst av allt vill jag utomlands. Vart spelar ingen roll, men helst så fort som möjligt. Ultimata vore att försvinna en, två månader och sen komma hem för en snabb visit och besöka läkaren. Vill egentligen ge mig iväg längre tid, men måste vänta tills alla prover är klara. Sen ska jag prova på hur långt mina vingar tar mig...

Nej, tillbaka till jobbsökandet. Vem vill ha mig?!
1 kommentar
Sara - Vinn Nagellack!

Svar:

Ja visst är den!? :)