fight club

En sak jag kom att tänka på, vem med normal hjärnfunktion och sunt förnuft blir impad av slagsmål? Nu menar jag inte boxning och sportrelaterade struntgrejer - utan riktigt fysiskt våld som någon gör med mening!
- fick en sådan mening i ett sms i helgen, och jag kan inte låta bli att undra - vad ville mannen ha för respons på att han spöat någon annan människa?!

- att jag skulle bli helt till mig i trasorna och vilja ha sexfest för att hans fira hans manlighet?
- uppskatta detta intiativ och uppmuntra till ännu en omgång?
- få mig att känna mig som en liten osäker, rädd flicka som behöver skyddas av en stor och stark man?
- bara bli kåt ---> sex

Vilket decennium lever vi egentligen? Det är inte direkt Vilda Västern då livet hängde på att man drog sin pickadoll snabbare än motståndaren, för annars var man ju körd. Utan det är 2010, och återigen - vilken normalt funtad människa blir impad av slagsmål, och vilket normalt funtad människa tycker att det är något att impa med?
- är det testosteronet som driver och manligheten som styr till detta beslut att ta till fysiskt våld för att kunna impa på det andra könet?



ps. fysiskt våld är bland det värsta jag vet, jag gråter bara jag ser en käftsmäll på tv - så vill man impa på mig är man personen som hoppar in i bråket och för dumhuvudena åt varsitt håll!

0 kommentarer