hivprevention

Efter min fika med Biffen har jag börjat funderat väldigt mycket över min framtid, och hur jag ska göra för att nå mitt mål. Som Biffen sa: "Caro, det är superbra att du har ett mål och en plan med vad du ska göra - men hur ska du göra för att nå dit?"

Och den stora planen är ju att jag ska bli Sexolog - och jag har minst ett dussin mini-planer med saker jag vill och ska göra inom själva kategorin sexolog, och först ut är HIVprevention!
För att förklara detta begrepp kort: "genom olika tillvägagångssätt så verkar man för att HIV sprids runt om i världen", och detta vill jag jobba med på både nationell och internationell nivå - kanske ungdomsmottagningar och kondomkampanjer i skolor runt om i Sverige/demonstrationer och ungdomsgårdsbygge runt om i Asien!


Till saken hör ju att detta är inget som vilket svenssonföretag som helst lär ut, helt ärligt så vet jag inte hur jag ska gå tillväga för att göra denna dröm sann. Men då har jag ju Biffen, och det kanske är hans lärarkaraktär(?), men det är något med honom som gör att han kickar igång mig - så nu har den stora resarchen börjat!

Steg 1: Har precis mailat RFSL och frågat vad dom har inom detta ämne, utbildningar eller om de vet hur man ska göra för att få arbeta med HIVprevention! Så håll tummarna för att dom har något som kan passa mig!!

0 kommentarer