muskomfort

 

- jag trodde det var ett skämt först, eller att jag fått något fel på linserna! Men jag insåg sedan att det är inte ett skämt. Utan det är ett riktigt företag, en riktig medcin, en riktig reklamannons - skandaaaaal!
Det handlar om en ny kräm för kvinnor som lider av klåda, illaluktande flytningar och andra otäcka besvär som kan drabba en liten titt som tätt. Så långt är jag med, superbra med nya produkter!

Men MUSKOMFORT?!! Det är år 2010 och ett statligt läkemedelsföretag får helt seriöst lansera en produkt med detta namn? Min första tanke är att det måste vara en man med väääldigt dålig humor som står bakom detta namn... (och jag ska maila redan nu ikväll och skälla ut idiotföretaget)
- MUS? Vem fan benämner det kvinnliga könet för MUS i offentliga sammanhang? Hör det till mediciner och läkemedel, jamen kalla det då för något ord som hör hemma i det sammahanget, typ underliv! Men MUS?! Det är inte ens passande till dagisbarn, och långt ifrån okej att lansera en produkt till vuxna kvinnor!!

Jag tänker en motsvarighet för män - Pillesnoppkräm?

1 kommentar
Karolina

Hej!



Vad kul att du uppmärksammat vår minikampanj för RepHresh! Det är alltid intressant att se hur budskapen tas emot i målgruppen.



Ambitionen med kampanjen är att avdramatisera ett av de vanligaste besvären bland kvinnor i alla åldrar. Och kanske, just för att vi tar i lite, så kan fler som faktiskt har besvären få reda på att det finns en lösning på problemet.



Hej så länge från Karolina, copywriter på reklambyrån Start Communication och en av de 4 tjejer som skapat konceptet och kampanjen ”alla har rätt till bättre muskomfort”.