rfsl´s yngsta medlem?

Denna lilla scen utspelade sig i fredags tillsammans med mina små ettor, och ju mer jag tänker på den desto mer bara avgudar jag barns sätt att tänka! För det är så ärligt, öppet och klockrent :)


Liten pojke - Fröken Caro, dom är dumma mot mig och säger att bara för att jag har långt hår så måste jag vara tjej! men jag är ju pojke!

C
- Ja, dom är dumma! För vi har pratat om det här många gånger lilla vän, och du vet ju att man får ha exakt vilken längd på håret man vill, du kan vara tjej som har kort hår, el kille som har långt hår - det väljer du själv! Och det har inget att göra med om du är kille eller tjej!

Liten flicka
- Nej, för det är vad man känner sig som på insidan som avgör det!


Asså kan det bli mer klockrent och ärligare än så?! Vi pratar om en sjuårig flicka, som är så fullkomligt intelligent och rak på sak. Denna mening gick rätt in i hjärtat på mig<3
0 kommentarer