prioritering

Vänskap, smaka på det ordet. Jag vet inte vad ni känner, men för mig betyder det allt. ALLT. Jag har vänner av guld som jag avgudar varenda millimetar av, de är fantastiska och jag gör allt för dessa guldkorn.
- det handlar inte längre om att ses varje dag i skolan, smsa varje kväll eller fika tre gånger i veckan - vi har alla egna liv, jobb, plugg och andra saker som står på schemat.

Det är vänskap och det är stark kärlek. För mig är det ingen bedrift eller något jobbigt att vara med de som betyder mest för mig, det är liksom värt att vara död dagen efter eftersom jag vet att jag haft en kväll fylld med skratt och kärlek.

Men det handlar också om att prioritera, att göra ett val. Vill man ses så ser man till att man ses, hur stark vänskapen än är så måste den underhållas. En kopp te, ett sms, en timme, vad som helst.

mina guldkorn, ni vet vilka ni är<3


ps. jag vet inte, men jag är bara så jävla trött på att bli tagen för givet, vara den som alltid finns där men som måste jaga för att få ses! Det är inte vänskap för mig.

0 kommentarer