lista

Vi firar att det är söndag med en liten lista, woho!

RANDOM
namn:
Caro
födelsedag: 26 juli
hemstad: Stockholm
ögonfärg: bruna
hårfärg: typ mörk choklad. Färgade nyss bort alla ljusa sommarslingor till en mer höstig färg.
längd: 163,5 cm,
högerhänt/vänsterhänt: högerhänt, men jag hade hellre varit vänsterhänt.
civilstatus: Living the dream!/Samantha om Anna får välja
värsta ovanor: pilar bort naglarna, skev tidsuppfattning
stjärntecken: lejon
skostorlek: 37-38
är dina föräldrar skilda: ja
svagheter: flera. choklad, fina leenden, kärlek.
rädslor: i princip inga. Jag är realistisk.
mål för året: friskförklaring i feb, utomlands i mars! 

ANTAL
antal personer du kysst:
Hahaha! Som att jag skulle ha koll på den siffran? Jag säger som Jan-Olof: Jag slutade räkna vid hundra!
antal förhållanden: jag räknar inte på det sättet.
antal syskon: tre riktiga finingar!<3
antal piercings: öronen och bröstvårtan.
antal tatueringar: inga, men vill ha minst 2.

FRAMTIDEN
namn på barn:
Polly och Jack!
vad vill du bli när du blir gammal: en äldre version av mig själv? Omringad av massa barnbarn och kunna njuta varje dag!
drömjobbet: sexolog med inriktning på sexualundervisning för ungdomar, både på nationellt och internationellt plan. Men i detta ingår också författare och programledare :)

FAVORIT
mat:
tryffelrisotto, skaldjursgryta med aioli, amerikanska pannkakor
sport: onani, powerwalks med en kaffe och bästis, eller långa ligg!
djur: jag gillar inte djur. Men måste jag säga något så är det pingviner och mopsar!!
glass: Ben & Jerrys! Naddis hemmagjorda citronsorbet<3
godis: choklad i alla olika former. Och surt.
låt: Bulletproof med La Roux, slår allt!
tuggummi: extras med vattenmelonsmak, och dom där för 1kr med surt pulver i.
helgdag: semeldagen! Helt ärligt den enda dag jag firar utan ångest och med bara ren glädje<3
radiostation: vinyl, star och Per Lernströms timmar på mix.

HAR DU NÅNSIN
varit kär:
ja. 
blivit dissad: ja.
rymt hemifrån: hahaha nej, men jag minns att jag och natti planerade en liten flykt när vi var tolv. Men mamma hann stoppa oss innan vi ens packat typ, haha!
föreställt dig ditt ragg naken: i princip alltid, och sen tar jag reda på det!
skolkat: en gång i åttan, skulle på barndemonstration på plattan! Men då sa jag det dagen innan till läraren, så det räknas typ inte. Annars en och annan gång under gymnasiet.
sovit utomhus: jag har varit scout, tycker om att vara utomhus + att jag var på arvikafestivalen i somras.
gråtit i skolan: inte vad jag minns. Annars är kollektivtrafiken min grej, kan lätt fälla en tår för en notis i metro.
velat bli modell: ja, och det vill jag fortfarande. Men på mina egna villkor och för att jag skulle vara en grym förebild!
gjort något dumt som du skrattar åt i dag: massor, det kallas fina minnen numera.
druckit alkohol: ja. Men även varit nykterist i över 8mån.
retats: ja, jag är lillasyster så det ligger i min natur att retas.

THIS OR THAT
cider eller öl:
cosmopolitan!
pepsi/cola: cola med vodka, och helst ur en gammal petflaska, haha! Utöver det så dricker jag aldrig läsk.  
mc donalds/burger king: cheeseburgare, mmm!
kärlek eller sex: gärna sex! Kärlek har jag så det räcker<3
choklad/vanilj: choklad som att äta och dricka, vanilj som ljus, parfym och bullar
jordgubbar/blåbär: blåbär! fast jag är en sucker för båda.
kött/veg: dum fråga! KÖTT! Jag är så pass mycket köttälskare att jag aldrig skulle kunna vara ihop med en veggo.  
tv/film: serier, gärna i form av hela boxar. Ser aldrig på tv.
gitarr/trummor: är fullkomligt omusikalisk så kan inte hantera något av dessa. Men gitarr är sexigt.
kinesiskt/mexikanskt: Mmm, mat. Äter allt!
kakor/paj: älskar båda! Nybakade småkakor är bland det bästa som finns, och smulpaj med mycket sås är himmelskt gott. Jag menar, det syns ju att jag älskar båda!
blind/döv: döv. om det gäller från början i livet iaf.

VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN
du nuddade:
a, när vi pussades hejdå
du pratade med: mamma.
du msnade med: jag har inte msn.
du kramade: a
du skällde på: några av gästerna i fredags på GT som inte kunde uppföra sig som jag ville.

SENAST DU
skrattade:
för tre min sen när jag såg Mia och Klara
grät: för någon dag sen kanske.
filmen du såg: twilight? min dvd har varit trasig i några veckor nu, så jag minns inte.
drog ett skämt: imorrse vid 5 tillsammans med A, om typ mumintroll, och om "jakten på sitt inre ljus", "haha jag har en ficklampa istället!!" svarade jag.
sjöng en sång: igår natt med fina anna!

VAR ÄR DU
vad ser man utanför ditt fönster:
fina träd, och höghus.
lyssnar du på musik nu: nej.
vad har du på dig: rosa pyjamssett i form av linne o shorts
vad är det på din musmatta: har ingen.

HAR DU NÅGONSIN
blivit kallade hora:
inte rakt till mitt ansikte, men säkerligen ett antal gånger när jag inte är samma rum. Pinsamt beteende.
ljugit om din ålder: har väl försökt någon gång, men främst försöker jag få folk att tro på min riktiga ålder, haha!
bråkat utan anledning: ofta. Kollektivtrafiken, på jobbet. Hela vardagen består ju av småbråk som bara sker. Dumt, men vi är ju inte mer än människor.

HAR DU UNDER DEN SENASTE MÅNADEN
druckit alkohol:
ja. 
rökt: ja. 
shoppat: ja, men bara saker jag behöver! och lite presenter för att jämna ut :)
skejtat: nej, jag har stor respekt för de som kan hantera en skateboárd. Jag kan inte ens stå rakt på en utan att ramla av. Men ernst kanske har?! ;) hahaha!
bakat: åh, ligger efter! Måsta baka kanelbullar snarast!
motionerat: jodå, pw i solen på söder. och onani! 
solat: är emot solarium, så senast var i somras.

0 kommentarer