fasader.

En snabb reflektion: hur lång tid tar det innan fasader faller? När inte anstränger sig till 120% för att dra roliga skämt, när en inte bryr sig om att pudra nästan var 7e minut och när den där pressen svalnat?

Vad det gäller smink så har det alltid fascinerat mig. Hur gör de där som går omkring med lager på lager i ansiktet efter ett ligg? Visserligen vet jag inte hur andra ligger, men det lilla jag bär i form av smink brukar lägga sig som två halvmånar under ögonen efter bara lite hångel. Avbryter en sexet för att pudra näsan? Eller går ett snabbt toabesök före eftermyset?

Jag tror jag är rent allmänt för lat och ointresserad för att orka hålla upp något eller måla upp en bättre version av mig själv. Det skulle bara bli jobbigt om jag nu gjorde det, relationen fortgick och sen skulle grej efter grej bara poppa upp.


Nej, är det något jag inte gillar är det när folk gör sig till, försöker putsa till fasaden och hålla god min konstant. Fan, det är bara fint och bra med lite sprickor i kristallen, flagnor och fel. Charmigt och fint.

0 kommentarer