min blandade litteratur,

Har hunnit hitta ungefär hälften av min litteratur till två av kurserna, till den tredje ska Jennie trolla med knäna eller så kommer jag få tömma spargrisen. Jag röstar för det första alternativet!
- på jakt efter böckerna sprang jag omkring bland religionsböckerna, lärarböckerna och min favvosektion - VNDP.


- här fick jag lite smått panik...

- för jag fattar inte ens titlarna. Men Jennie lugnade mig och sa att dessa stycken är till för att trycka in så jävla många svåra ord som möjligt. Hon kan allt, så jag litar på det.

- vad är det med att böcker om sex och genus nästan alltid är rosa? Min favvo Fanny Ambjörnsson släpper en bok om detta i sept.

- kommer sluka varenda en!

- och den här tog jag mest för nöjes skull!

1 kommentar
Lejonets tänkta byte

Jag uppmanar dig – Carolina – att uppmärksamma Ellen att jag har skrivit den här kommentaren direkt till henne och att jag FÖRVÄNTAR mig ett svar inom två dygn. Jag kommenterar just det här inlägget enbart därför att det är det senaste publicerade.



TILL ELLEN

Du skrev att du önskade att du var färdigutbildad så att du hade kunnat erbjuda mig den psykiska vård som jag – enligt dig – är i stort behov av, men dina resonemang är förkastligt dåliga och rent av förolämpande såväl som förutfattade.



Du borde – som (förmodad) psykologstudent – förstå att jag känner mig väldigt ledsen och du borde inte fördöma mig såsom du gör. Du blir troligtvis också ledsen om du blir osams med en vän som du tycker väldigt mycket om och som du absolut inte vill skiljas ifrån, inte sant? Mina mejl är därför naturligtvis väldigt nedstämda, men jag behöver sannerligen inte psykisk vård på grund av det. Jag behöver snarare försonas med min vän och jag vädjar därför om hjälp eftersom jag inte klarar det på egen hand längre då hon vägrar tala med mig.



Med ditt resonemang bör du erbjuda Carolina psykisk vård likväl. Om det händelsevis har undgått dig kan jag uppmärksamma dig att hon skriver mycket mer än jag gör – dagligen – härigenom och att även hon skriver väldigt nedstämt emellanåt när hon känner sig ledsen. Innebär det att hon behöver psykisk vård? Förmodligen inte.



Du är kort sagt väldigt förolämpande och fördömande eftersom du – utan att känna mig – anser att jag är i stort behov av psykisk vård. Jag känner mig enbart ledsen eftersom jag är osams med en vän som jag tycker väldigt mycket om och som jag absolut inte vill skiljas ifrån. Om du verkligen är villig att hjälpa mig, ber jag dig om hjälp att försonas med min vän. Jag vill enbart tala med någon och få min mening sagd.



Snälla!