och ännu en,

Dessutom så spontanansökte jag till en kurs på folkuniversitetet, Sex och samlevnad för vuxna! Hur jävla bra verkar inte denna kurs?

Ur innehållet

  • anatomi
  • ömsesidighet och sexuell hälsa
  • att leva med HIV
  • myter och sanningar om sexuellt överförbara sjukdomar
  • normer och föreställningar kring samlevnad
  • livslång kärlek
  • BDSM-utlevnad och relationsanarki
  • andra sexualpolitiska frågor

Och jag inser att dessa fyra kurser är de första som jag någonsin både valt själv och ska gå helt själv. Eller gå och gå, 75% kommer jag ju läsa hemifrån. Men tidigare har jag alltid haft någon vid min sida. På THG hade jag HT, när jag läste genus hade jag Moa. Men nu är jag liksom helt själv. Hitills har jag iaf lyckats klura ut vad som är böcker och vad som är pdf. Och mailat alla fyra skolor X antal gånger...

0 kommentarer