stafettpinne i ligg?

C - Och igår låg jag med A, men i helgen ska jag kanske träffa B eller C. Fast egentligen vill jag ligga med D!
E - Men åhhh!! Jag hänger inte med!! Kan vi ta det från början? (med gnällig nästan bebis-röst)
C - Ooookej. Igår. Låg jag med du vet A. Men jag kanske ska träffa B eller C också. Fast egentligen så vill jag ligga allra helst med D!
E - Aha. Då hänger jag med!
C - Precis! Det är inte så krångligt egentligen.
E - Tänk. (med nostalgisk röst) En gång i tiden var det där jag. Som är du nu!
C - Men vaa?!
E - Lite som att pinnen gått vidare till dig nu!
C - Lite som en stafettpinne eller? En pinne i ligg?
E - Ja! Lite såhär: Och nu får du den, gör vad du vill, och ge den sen vidare till nästa person...

Haha så vem är sugen på att ta över pinnen efter mig när jag tröttnat?
0 kommentarer