utveckling och kunskap tack,

Jag sökte ju lite kurser för någon vecka sen, och fick veta i helgen att jag kommit in på tre utav dom, som börjar idag! Så som det ser ut nu så kommer jag studera 22,5 poäng sammanlagt under hösten, men jag väntar fortfarande på att fem andra kurser ska handläggas och förhoppningsvis ta in mig!

Hitills är det dessa:

  • Unga, sex och internet 7,5hp - Umeå Universitet
  • Sex för Guds skull. Sexualitet och religion 7,5hp - Uppsalas teologiska institut
  • Genus, litteratur och medier 7,5hp - Luleå universitet



Så nu ska jag bara lyckas lära mig hantera tre olika läroplattformer, hitta litteraturlistorna, hitta kursplanerna, förstå om det är böcker eller pdf-filer jag ska läsa - sen är jag redo för ny kunskap!

Åh, jag känner mig helt pirrig! Gick förbi massa skyltfönster idag med glansiga block, tiopack med blyertspennor och bara suktade efter att få anteckna, stressplugga, den där ljuvliga känslan av att lämna in en text tre min innan deadline och den där känslan att få ett bra betyg.

0 kommentarer