I nöd och lust,

Boken jag läste ut var Elizabeth Gilberts spännande fortsättning på "Lyckan kärleken och meningen med livet". (Och första boken var sådär, jag gillade första delen när hon var i Italien och åt all mat, men delen när hon snackar med gud och sen finner kärleken på Bali är sådär...)

Men bok två, om äktenskapet - kan vara en av de bättre böcker jag läst! Tväretmot vad en kan tro så är det inte någon sliskig kärleksroman - utan det är ren fakta! Statistik om skilsmässor, äktenskap i olika delar av världen, hur giftermål sett ut genom tiderna, kvinnornas roll i äktenskapet historiskt sätt samt en gripande inblick om hur Amerika sköter invandring. Så jävla spännande!

Den är visserligen skriven i romanform, men bygger på en sann historia där all fakta hon nämner är sånt som hon själv grävt fram i hopp om att hjälpa sin kärlek samt själv förlika sig med tanken på äktenskap.

ps. ja, jag är så nördig att jag tom vikt in sidor där det är extra spännande fakta!
ps 2. slutet är fantastiskt, jag grät så mycket att jag fick lock för öronen när de slutligen gifter sig! <3
0 kommentarer