sämst sexualundervisning

Och jag drar direkt paralleler till den sexualundervisning vi fick på gymnasiet, det enda jag minns är ett nedsläckt klassrum, en fin och snäll lärare som är mer nervös än eleverna och sen bild efter bild på inzoomade kön.

"Detta är gonorré, ja det ni ser är alltså en penis och en vagina. På penisen har det hunnit gå lite längre, det ser ni bland annat på blåsorna som blivit mer geggiga..."

Där hade det utan tvekan varit bättre om RFSL hade fått kommit in i bilden och fått tagit över med sin skolinformation! För det där blev inte bra. Jag satt mest som en fågelholk och tänkte för mig själv "tänkte han att jag skulle undersöka varje kön innan jag ligger i jakt på någon könis eller varför ska jag veta EXAKT hur det ser ut?!"


ps. fast på livskunskapen bjöd de in fantastiska Olle Waller, och det var då vi lärde känna varandra. Love at first sight!<3 (iaf från mitt håll hahaha!)
0 kommentarer