blodprover.

Tog förhoppningsvis mina sista idag, och förutom att hon fick gräva fram blodet så gick det bra. Och då jag redan var på sjukhuset så tänkte jag fixa p-piller samtidigt, så jag fick gå tillbaka till receptionen och be om en ny tid, fast till Sesam-mottagningen...

C - Hej, jo jag var precis här!
R - Jo, har du glömt något?
C - Nej jag behöver en till tid, fast åt andra hållet...
R - VAA?! Ska du dit Också?!!
C - Joo, jag ska ju det. Tack för hjälpen.


Och jag kan inte låta bli att älska stämningen i väntrummet, folk är sådär härligt nervösa, försöker läsa någon gammal icakuriren i väntan på sin tur och det pinsammanste vore ju att springa in i någon en känner!! Eller inte... Men jag blev lite rörd när en man i 35års åldern frågade vart han skulle göra av sin ifyllda lapp, måste varit första gången han var där.


ps. på pendeln till stan pratade jag med Sanna om helgen som varit, kvinnan framför mig höll på att stirra ut ögonen och mannen brevid tog till slut på sig ipoden... Antar att även gamla urtråkiga grytor har lock!
0 kommentarer