Radiointervju

Jag blev intervjuad av P1 igår på jobbet, hade egentligen tänkt banga då jag låter som en sherry-kärring, men min kollega hade redan gjort det och sagt att jag gärna ställde upp!
   Vi pratade om vilka sorts kunder vi har, om jag får många frågor om böcker och vilka tips jag brukar ge.

Och här fick jag mitt tillfälle att tala om mitt motstånd mot könsbestämning av bokval! Jag vill inte veta om det är en han, hon eller hen presenten är till. Det är helt jävla oväsentligt! Jag behöver veta om boken ska innehålla våld, mord, sex, kärlek eller faktabaserad. Inget mer.
- ännu värre är det när kunder ignorerar mig och går direkt till chefen (som är manlig) och ber om råd till en annan man... Jag läser också deckare och faktahyllan, men ignorera mig ba.


Reportern blev jätteglad över mina svar och sa att jag gav en queerfeministisk syn på litteraturen, och sånt behövde hans läsare höra! :)
0 kommentarer