hemma, eller?!

Jag har tänkt en del på lördagskvällen, när vi var på gaystället. Och saken är den att jag har alltid älskat dessa ställen och har hängt där singel som upptagen - men i lördags var det första gången som jag var där som upptagen, med en person som har samma kön som jag.


Och jag vet att jag brydde mig varken innan eller nu när jag har flickvän, men på något sätt känns det som att jag blir mer accepterad av andra när jag presenterar mig som "Caro, jag har flickvän i Skåne" än "Caro, jag har pojkvän i Hässelby".

Inte för att jag direkt presenterar mig på det sättet, min ni fattar vad jag menar. Och det är sämst att det är så. För jag är ju fortfarande samma person oavsett vem jag väljer att bli kär i eller ligga med. Som att jag gått från turist till en del av turistmålet vilket bara är helt sjukt då det blir en sjuk vridning och en form av exotism.

- det känns bara som att det blir omkastade roller och det är så värdelöst hur jävla förtappade och värdelösa människor är som måste begränsa, kategorisera och klumpa samman människor efter olika saker.
0 kommentarer