cirkeln,

Bäddade ner mig med magknip och förberedde mig på några timmars läsning, äntligen skulle jag få bli klar med löjligt läskiga Cirkeln och gå vidare med livet. Somnar med manuset över ansiktet och vaknar av en hög duns, glas som krossas och hårt material mot kakelplattor.
- hjärtat dunkade som att det ville ut ur bröstkorgen och det tog mig över 5min att lugna ner mig och våga mig ut mot badrummet där ljudet kommit från...
   Tandborsten hade trillat ner från väggen, vält ett vaniljljus som splaschat stearin över hela handfatet, radion och väggen. Sånt som bara sker i mitt liv.

Men nu är jag klar, och det är nog den bästa bok jag läst inom dels ungdomsgenren och skräckgenren. Språket är fantastiskt och så läskig att jag redan nu vet att jag kommer behöva sova med både lampan och tvn på.
- det är nu jag ska ha en sambo! Eller bara någon som bor här. Någon som jag sova sked med och lugna min höga puls och som talar om för mig att allt bara är en saga. Fan.


hej jag heter Caro och jag kommer sova med tvn på!

och skeda med denna, flodhäst som flodhäst.

0 kommentarer