du, pingvinen!

Jag älskar ju att hålla i skolinförmatörsutbildningar. Det är en fantastisk kick att prata om sex, kön, sexuella läggningar, normer och se hur det jag säger går in hos andra människor och eleverna i måndags var så jävla fina. Men lärarna, vad är dealen?

X - Vart kommer du ifrån?
C - Jag är från Stockholm.
X - Åh, men då måste du ha varit på Roxy?
C - Eeeh njaa. Det vet jag inte riktigt?
X - Men gud vad kul! För att det är såhär att jag gick i samma klass när jag skulle bli lärare som en tjej som sen blev kär i en tjej. Och ja vi har ju inte pratat på väldigt många år, men du vet nog vem det är. Hon heter XX.
C - Eeeeehhhhh.
A - Caro har nog inte ens varit på den där klubben, dom stängde för ett antal år sen.
X - Men vet ni vem det är? Jag vet ju visserligen inte om hon är tillsammans med den där tjejen längre, eller de var ju tom gifta. De kanske de är fortfarande, hon heter XX.
C - Eh nej. Jag vet faktiskt inte vem någon utav dom är.


Efteråt blev det väldigt tyst, sådär tyst som att någon råkat dö helt plötsligt, eller bara sagt något riktigt dumt. Och jag kände mig som en exotisk paradisfågel. Eller som en pingvin, och att den där läraren en gång för länge sen också råkat se en pingvin, och nu undrade om vi var vänner. Det är vi inte, eftersom vi inte känner varandra.
0 kommentarer