jorden är lika stort som ett äpple,

Allt om kvällen kan vi ta sen, men först har jag ännu ett exempel på hur liten världen är;

När vi kommer fram till Morfar Ginko så säger hon som tar emot oss att hon känner igen mig och jag känner igen henne. Men vart har vi setts?
- klättring? Nej.
- dalarna? - Nej
- massa andra förslag...

Till sist kommer vi fram till Bokmässan i Göteborg! Och vi går igenom mässan i detalj, när hon frågar om jag gillar Håkan Hellström?!
- ni vet när jag tjuvlyssnade på ett samtal om att Håkan inte skulle hinna signera sin bok, och att jag tog mig in i källaren där han satt och signerade i smyg, och sen tog mod till mig och vågade prata och dessutom få en bok signad?!

- Det var hon som stod och packade upp böckerna!! Och nu kände hon igen mig! Så hur liten är inte världen?

0 kommentarer