oskuld,

Jag tänker väldigt mycket på oskuld i dessa dagar, och vi kan ju börja med själva ordet - oskuld.

Läs det, säg det högt och smaka på det. Vad fan betyder det?

När en väl har legat, plockas o´et bort då och kvar finns bara skulden eller? Och vem bär skulden, den som var oskuld eller den som en låg med? Eller blir båda skyldiga? Och ska en för alltid vara skyldig, resten av livet? För att en gång legat, eller byggs skulden på för varje gång en ligger?

Jag tycker hela termen kring och med oskuld andas förtryck och religion - två saker som jag vill ha så långt borta som möjligt från min egen sexualitet. Enda gången som skuld kan förknippas med att ligga är väl om en är otrogen.

Helst av allt skulle jag vilja att termen oskuld bara raderades och plockades bort, för vad är det för fel med att säga "ligga för första gången"?!


ps. och ja visst skapar det också en jävla massa frågor om vad som räknas som ligga. Men hellre den sortens frågor än blanda in skuld i något njutningsfullt, kul och ibland fint.  
1 kommentar
jag

ibland regnar det klyschor i den här bloggen. dyk djupare!