tack, men nej tack.

X - Åh, den här bara måste jag ha!! (tar Barneys ena bok...)
C -Absolut, och det finns ju även denna, om du inte läst den ännu?
X -Wohoo!! Du kan ju!! Har du några fler böcker du kan tipsa om?
C - Ta den här, den är svinbra!
X - Wow! Nu kan ju inte mina polare klaga på att jag inte har böcker, nu har jag ju tre böcker!
C - Fantastiskt.
X - Du har ju bra smak! Jag tar allihopa!
C - Gör det du.
X - Tack för tipsen! Bra litteratur. Trevlig dag och trevlig helg!
C - Hej hej.


C - Philip!! Hörde du!! Jag har bra smak!
P - Men han raggade ju bara på dig!
C - Eller inte.
P - Och du säger att jag inte ser när folk raggar på mig. DU ser inte när folk raggar på dig. Han stötte ju på dig!
C - Ehh nej. Han sa att jag hade bra smak.
P - Ja, och önskade dig trevlig helg och grejer. Han raggade.
C - Men guuuud, han kallade Barneys böcker för litteratur!! Han var en tönt.
P - Jamen han stötte fortfarande på dig.


Jag tycker inte riktigt det räknas som en komplimang att få höra att en har bra smak när en tipsar om butikens nördigaste böcker, och som dessutom säljer sig självt. Det är typ som att få tipset "Makaroner och ketchup" på ica och kalla det kulinarisk matkonst. Eller som att bli rådd att köpa en vit tröja och ett par blåjeans på hm.
0 kommentarer