torsdag natt,

Jag vaknade med ett ryck, klockan visade 03.08, jag hade ingen ainng om vart jag befann mig, jag kände inte igen mig och hade ett par armar kring min avklädda kropp. Min första tanke var att det var Philip, för jag hade precis drömt om ps´are, och sen slogs jag av panik, vad fan gjorde jag avklädd i skeden med en kollega? Jag kände varma andetag mot min nacke och minnesbilder från kvällen och natten började spelas upp framför mina ögon. Riche, värmen, det där leendet, känslan av övertag, dialekten som påminde om Jamie Oliver, läppstift som smetades ut över våra munnar och hur jag inte kunde sluta fnissa när vi återvände till samma hotell jag lämnat enbart några timmar tidigare. 
   Jag minns skrattet, känslan av att kunna falla fritt och hur vi badade bubbelbad mitt i natten. Och den där känslan när en annan naken hud möter ens egen. Och bäst av allt, vi kommer aldrig ses igen. Knappt några namn byttes, möjligen ett telefonnummer och det är ett helt hav som skiljer oss två.
   Sen promenerade jag till jobbet, iklädd samma kläder som kvällen innan. Med ett fniss i halsen och doften av nattens äventyr placerad över hela min kropp.
0 kommentarer