got the look

Jag var hos optikern igår,

O - När kollade du ögonen sist Carolina?
C - Jadu, det var väl när jag var här? Så det vet nog du.
O - Det står 2006 här, har du inte gjort något sedan dess?...
C - Ehh oj. Nej jag har nog inte hunnit med det....
O - Carolina, nu har jag en fråga till dig. Såg du någonting i dina förra linser?
C - Hur menar du nu?
O - Jo, alltså så du någonting? Alls?
C - Eehhh ja. Vadå? Har det blivit ändringar eller?
O - Vi gör såhär, ta dom här linserna, du får dom av mig. Och så beställer du nya med den här styrkan. Kan du göra det direkt nu?
C- Kommer jag bli blind nu? Det verkar ju bara gå utför...


Sen gick han igenom hela ögats konstruktion och jag körde 34 frågor på raken. Han såg en aningens matt ut när han till sist frågade om jag hade slut på frågor...



Men till saken hör att jag kan liksom inte låta bli att undra vad det är för ragg jag har haft på sistone? Hur har dom egentligen sett ut? För jag har ju liksom knappt sett något med mina gamla linser...Med dom nya ser jag allt! Kan lite säga att vi börjar om på ny kula.
0 kommentarer