hösten var på besök idag,

Och vi har mest fikat, i två dagar. Pluggandet har mest resulterat i att jag har lagt upp alla böcker med tillhörande instruktioner i fina högar och peppat inför mina fina betyg jag ska få, och sen somnat så fort jag öppnat dom...
Jag har istället sett Hur många lingon finns det i världen? och I rymden finns inga känslor, mycket bra filmer och jag är i kär i bröderna från båda filmerna. Dessutom har vi diskuterat kött i olika former, pratat kohotell, musik, mina kurser, bakverk och tittat på när Lena Endre släktforskade.


När natten kom bäddade jag ner mig i soffan och tänkte att jag skulle vara nära ifall något skulle hända. Jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra om något hände, men det fick hjärtat att slå lite lugnare. Jag tänkte att jag även skulle räkna hans andetag, så att det var så många som det ska vara under en minut, men sen visste jag inte om andetagen går i samma takt som hjärtat? Och hur många slag ska hjärtat slå per minut? Det enda jag vet om hjärtat att varje gång de testat mitt så har jag haft för många slag, men läkarna säger att det förmodligen bara beror på situationen...
- till sist gav jag upp i att räkna andetagen per minut och lyssnade istället så att samma andetag som gick in även gick ut och så att syrgaspumpen fungerade som den skulle.

Och till sist blev jag så utmattad av mina tankar på honom och allt räknande i takt till pumpen att jag somnade.
0 kommentarer