ännu en högtid,

Jag vet inte om det beror på skilsmässan, men jag har aldrig varit något fan av högtider. Fast när jag tänker på det så borde jag väl fira dubbelt/ibland trippelt mer än ungar som har gifta päron? Jag gillar Semmeldagen och jag uppskattar Första maj lika mycket som Kanelbullens dag. Resten av kalenderns högtider brukar vi mest äta mat. Påsken som nu står närmast har mer fokus på godis än mat.


Och jag minns att han kunde glömma min födelsedag, ett läkarbesök eller vad jag egentligen pluggade. Men det där med påskägg var en grej vi körde varje år. Det skulle gömmas någonstans på landet och sen fick vi ungar springa och leta. Och jag minns hur jag förra året kom sist av alla för att jag som vanligt alltid får de röda dagarna (fördel med att välja singellivet!), och att jag fick leta själv.
- och hur jag såg det redan på väg upp till huset, men inte ville visa det för honom utan låtsas leta ett tag innan jag slutligen hittade det. Ett sånt där enkelt men så jävla fint minne som jag vet att jag kommer tänka på varje gång det vankas påsk. Jävla fina pappa <3


0 kommentarer