julklappsinsamling!

Jag är inget fan av julafton, för mig skulle hela den helgen kunna strykas ur kalendern. Men, så länge den fortfarande finns kvar vill jag göra det bästa utav situationen. I år är jag med och deltar i en julklappsinsamling. Ni kan läsa mer här.
 
Insamlingen pågår till på fredag och det finns flera olika ställen att lämna in sina klappar på. Paketen kommer sen att delas ut på olika kvinnojourer i Stockholm och i Värmland, så det går att ge klappar till både mammor och barn. 
 
Vi har alla massor med saker som vi inte använder, böcker, filmer, kläder, osv osv osv. Vi lever i konsumtionssamhälle och drivs av kapitalism. Så alla har saker att ge. Slå in sakerna, kolla upp närmsta adress och gör en god gärnning. Till tonerna av dokumentären om Palmemordet har jag sållat ut böcker i fint skick, lotions, tvålar och diverse saker jag fått i goodiebags. Saker som annars bara skulle ligga orörda - men nu går det till något bra. Delta ni med!
 
1 kommentar
Jenny

Så glad att du också hakade på <3