gratis tamponger!

Denna lilla påse fick jag hem i går:

och den innehöll:

- fyra tamponger i två storlekar, rabattkupongar och lite annan info. Klicka in på ob´s hemsida och få ett eget sånt kit hemskickat gratis!

Visst att det är kul att se hur kroppen funkar som den ska för att den blöder en gång i månaden, men att det ska vara så jävla dyrt med tamponger?! Och bindor också för den delen.
- jag minns att när jag var tolv så skrev jag ett brev till dåvarande stadsminister Göran Persson och frågade varför bindor och tamponger inte var gratis? Drog någon liknelse i stil med att "ja visst, män får skägg. Men det kan ni faktiskt låta växa!! Jag kan inte låta mitt blod rinna ut och nedför benen - så jag måste ha binda eller tampong som jag får betala för!!" Sicket klokt barn jag var.


Jag håller fast vid samma åsikt än idag, dessa grejer borde vara gratis!


Öppen förfrågan till OB och Libresse  - vore det inte kul med en mensfest? Ordna ett stort ställe, kör först till kvarn med inbjudningarna så har vi en temakväll med mens. Jag tänker stora behållare med tamponger där folk får plocka på sig så mycket de vill. Frågesport kring mens! Jag anmäler mig frivillig som konfrencier!! Snacka myter och information kring kroppen, fittan och mensen. Och, en station där en får testa att göra som på reklamen - MEN vätskan som ska föreställa blod ska faktiskt vara röd och inte isblå! Jag tänker att det kan bli en fantastisk dag, och ni når mig på [email protected] så kan vi prata mer detaljer.
0 kommentarer