sambofetman,

Vi diskuterade detta fenomen idag - det där med att många går upp i vikt när de inträder sambokskapet. Utekvällarna blir till myskvällar, det är extra mysigt att laga god mat, godis är kul att bli matad med, grädde är sexigt att slicka av från kroppar. Anledningarna är många. Men upp i vikt går en.


Bakgrunden till det är min bild i Veckorevyn, fick lite nackskador för att jag ryggade tillbaka så hårt... Och diskussionen om hur mycket en egentligen går upp i vikt kom upp.

C - Jag säger 10 kg. Minst!
S - Tio! Äh du är inte klok! Det där gör ingen!
E - Men min tax väger ju 9!
S - Där hör du! Ingen går upp en tax i vikt!
C - Jag gjorde nog garanterat det. Absolut 8-10 kg sist jag var sambo. Och jag känner många därtill som gjort det.
E - Så mycket? Nja det tror jag inte.
S - Absolut inte. Det är ju galet!


Hur mycket skulle ni säga att det brukar vara? Jag tror inte jag känner någon som inte gått upp i vikt av att vara sambo? Och sen om förhållandet breakat så börjar en träna som en galning och ska få bort vartenda gram... Lika farligt som dumt.


ps. fast ingen kan ju inte säga att det är lite kul att se sitt gamla ex som har kvar alla kilon... Eller det är nog bara jag som är så pass elak.

0 kommentarer