pepp, kärlek, och vila

Hörni, jag läste om ett fantastiskt projekt som pågår just nu - första helgen i september kommer tolv unga tjejer samlas för att umgås, skratta, peppas, prata av sig och bara få vara. Förutom att de är unga, med allt vad det kan innebära (ni som varit unga vet vilken jävla bergochdalbana det kan vara!) så är deras gemensamma nämnare att de är kroniskt sjuka i diabetes.

Jag har inte diabetes, och min sjukdom som var dömd till kronisk övergick till att vara icke-kronisk och jag blev frisk - men jag har varit ung tjej. Det räckte för att jag skulle ta beslutet att hjälpa till.


Här kan ni läsa mer om projektet, samt bidra. Alla summor är välkomna!


Jobbar du för ett företag och kan tänka dig att bidra till goodiebags som jag är ansvarig för - maila mig på [email protected]
- mitt mål med goodiebagsen är att ge tjejerna roliga, fina, bra, praktiska saker, minnen för livet, saker och situationer som lockar fram skratt och saker de kan få användning för. Allt från tidningar till doftljus och duntofflor är välkommet!
goodiebags kronisk sjukdom pepp
0 kommentarer