lika som bär,

Det är så underligt hur två syskon kan vara så lika och så olika. Vi kan komma gåendes i samma kläder, säga samma sak och tycker väldigt mycket lika i många frågor - samtidigt som vi är så jävla olika i andra frågor att vi skulle kunna komma från varsin planet, eller att det skulle skilja 25 år istället för 2,5 år...
Idag flyttar hon till hus. Hon har köpt ett HUS! Med sin MAN! Jag är fortfarande kvar på det klassiska falukorvsstadiet...
- Och ponera att det hade varit tvärtom! HAHA! Att det var jag som hade man och precis köpt hus, jisses vad mitt liv skulle varit annorlunda från hur det är idag... Vilken fascinerande tanke. Undrar hur jag hade varit? Vad jag hade velat göra med mitt liv osv. Intressant tanke.

Visst är det fantastiskt ändå hur två som fötts fram ur samma familj kan bli så olika? Jag kan bli både rörd och fascinerad över hur vi blev så olika fastän vi växt upp tillsammans med samma människor. Fast det kanske är så med syskon? Att de måste bli olika för att "hitta sig själva" typ? Någon som vet någon bra syskonforskning?
Här på bilderna är vi små skitungar med "våra" färger, hade allt från kläder till gungor till badringar. Tack mor och tack far för att ni klädde oss i detta OCH lärde oss att inte vara pippliga. Tack i efterskott.
0 kommentarer