ny dator - ny era

Det var ungefär tre år Citty dog första gången, så det var på tiden att hen nu fick gå i graven, den hade en levnadstid på ungefär ett år och jag köpte den med anledningen att den var rosa... (all rosa teknik är snäppet sämre, jag vet - jag har ägt allt inom teknikens värld i rosa...)

Så idag var den gyllene dagen då jag blev med Macbook! Efter en miljon inställningar och långsamma instruktioner har jag den nu i min ägo. Namnet är ännu ej bestämt, det måste vara något lika kaxigt som Citty.
Åh, jag blir helt pirrig av tanken på alla stordåd som kommer att utföras på denna magnifika pryl. Min första roman kommer att bli till, krönikor, sex-spalten till Veckorevyn, bloggen, planer, idéer och revolutionära tanker kommer att samlas på detta minne. Magiskt.
- Och det ultimata dator-testet har redan genomförts med goda resultat: ha igång facebook och youtube samtidigt. Det kunde inte Citty. Sen tog hen ungefär 37min på sig att starta... Så om jag är överlycklig över denna? JA!
Så ni apple-dyrkare, vad får jag inte missa med min nya dator?
0 kommentarer