makt och radio,

Jag tycker överlag att makt är intressant att diskutera, maktstrukturer och människor som kan gå hur långt som helst för att få sin beskärda del av makttårtan. Makthetsen. Makten som kommer med en hängande kroppslem. Makten som människor dödar för. Makten som kan tas ifrån en när som helst.

Samtidigt som jag älskar när mina vänner via sina yrken och studier slår igenom, får göra saker de är extremt duktiga på och kickar på! Jag blir som en stolt hönsmamma med spetspantalonger när någon av mina darlings klarar ett projekt eller får sitt namn publicerat. Och visst är det en ljuv ström som kan gå genom kroppen när en själv klarar av något och kammar hem lite extra maktpoäng.

Så det är lite dubbel det där.





Hur som helst, några sms och ett samtal senare - imorgon kommer jag att prata i radio!


ps. och nej, det är inte nrj som krypit på sina bara knän. Dom har bränt sina broar. Detta är så mycket bättre.
0 kommentarer