sista öppningen,

Jag har sista öppningen någonsin i lila Skrubben. Det känns lite sorgligt? Pocket Shop är det enda jobb jag hitills stannat på i mer än 6 månader, alla andra jobb har jag antingen lärt mig allt på och sen tröttnat, eller börjat bråka med chefen och gjort en protest!
- stackars min mor, hur många gånger har jag inte kommit hem och gormat att jag slutat pga chefen är ett as/rasistisk/svart-anställer/allmänt dum i huvudet och prompt vägrat gå tillbaka. Samtidigt som det är hon som hjälpt mig få tillbaka alla pengar.

(hur en vuxen människa kan ha på sitt samvete att lura unga människor som är nya på arbetsmarknaden kommer jag aldrig förstå. Karma kommer jaga er.)


Den må vara liten, trång, antingen svettig så låren är fuktiga eller svinkall så att en tvingas sitta med fläkten i knät, miljarder böcker på pytteliten yta, kommer två barnvagnar in samtidigt så uppstår panik, ganska jobbig affär - men samtidigt så himla fin och charmig.

- och alla författare som jag beundrar som stormar in, och som jag bara måste berätta för hur mycket jag älskar dom och så uppstår de där fina samtalen. Eller när jag får beröm av författaren själv över min vi gillar-lapp. <3


Lilla lila skrubb, jag kommer sakna dig!

0 kommentarer